Unikt

Utkast: Oct. 12, 2012

Kategori: Allmänt

tänkte lägga upp några riktiga buttkillers som du kan köra nästa gång på gymmet:

Till att börja med vill jag enligt egen erfarenhet säga att övningar där du får in flera muskler på samma gång är dem bästa.... Övningar där du får upp flåset tex. Kettlebellsving, skridskohopp, grodhopp, utfall med rotation, djupa skidhopp, knäböj med hopp, osv osv är super bra... Speciellt för dig som inte bara vill bygga på muskler under bilringen, sådana som typ jag.

första övningen känner nog vi alla till... Squats

denna övningen känns både i lår och rumpa, sviiiiin jobbig.... Att tänka på när man kör denna är att knäna inte ska gå över tårna.
En annan fälla är att knäna ofta vill falla in mot varandra när man blir trött, det viktigt att fortsätta hålla dem raka eftersom man annars kan få knäskador.
 
okej, övning 2:
 
Splittad squat av ful kille:
Skit bra övning, jag brukar dock ha en viktplatta ovanför huvudet när jag kör denna... Då får man in axlarna också och sedan får du jobba lite mer med balansen. kanske lite core också eftersom du måste spänna magen?
tar mest på skinkorna, lite insida lår?! Om man vill så kan man ju dock köra vanliga utfall med viktplatta, precis lika bra de med!

 
3:e övningen
 
tänker alltid tillbaka på skolidrotten när jag kör dessa fantastiska... SKRIDSKOHOPP 
Alla vet vad det går ut på, hoppa från sida till sida så djupt ner som möjligt...
Tänk dock på att inte tappa ryggen, man vill ju inte se ut som en ostkrok efteråt... haha
skinkorna krampar samtidigt som du får upp pulsen rätt bra.
 
4:e övningen dadadadadadad

sidoutfall, vet inte riktigt vad jag ska kalla den... 
 
tror även denna övningen är ganska lätt att föreställa sig...
Armarna i sidan (alternativ med vikt), sedan ett enkelt utfall i sidled... Ena benet rakt andra böjt...
detta ska kännas mest i våra små julskinkor... 
googla på sidoutfall om ni vill se bild!
 
5:e övningen (jag har hur många alternativ som helst)
 
Du ligger på rygg och skjuter upp rumpan så att endast skuldrorna ligger kvar på golvet, detta är enbart träning för rumpan... Om du vill kan du köra uppskjut, alltså skjuta upp ryggorump partiet och sedan bromsa ner det några gånger... Ser sjukt korkat ut men det är en sjukt bra övning! 
 
Återkommer med fler övningar så fort min skrivkramp lagt sig... Godnatt!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: