Unikt

2012-10-10 Studiebidrag

Kategori: Allmänt

Det här är rent åt helvete. 1050 i månaden? Okej... det är ju helt jävla sjukt. Jag går i skolan typ 5 timmar om dagen och sen ska man träna, träffa kompisar, PLUGGA MER, shoppa, fika osv. Och då finns det inte tid för att skaffa ett jävla jobb, om jag ska göra allt det där. Men ändå så är staten så jävla dum i huvudet så de ger en 1050 i månaden medan invandrare utan utbildning får 9000 var i socialbidrag varje månad. Och jag får 1050 och det räcker verkligen inte, så jag får 2000 av min mormor och morfar varje månad för att äta mat med dem, hatar det.... Så jävla fattigt land vi lever i, vakna upp nu för fan, jävla regeringsjävel.
/ Kalle 

Mitt svar till Kalle:
 
lär dig att jobba och tjäna egna pengar... Livet handlar om att prioritera, om du vill ha råd att shoppa, träna och göra andra saker som intresserar dig får du väl förfan ta och fixa det utan bidrag från mormor och morfar... Du kan ju inte stödja dig på dem hela livet fattar du väl? 3000.- i månaden borde du dessutom klara dig utmärkt på, jag fattar inte ens varför du gnäller... Själv går jag 3an på naturvetenskapsprogrammet, på helgerna jobbar jag extra på restaurang som foodrunner och diskplockare... Däremellan tränar jag nästan varje dag och har dessutom en pojkvän... Visst har jag fullspäckat schema men jag slipper iaf sitta och klaga på studiebidraget... I somras var jag dessutom i Norge och arbetade 11 veckor bara för att tjäna pengar! jag lovar att du inte ens skrivit ett CV ännu... Blir så himla arg, du kan inte få allt serverat på silverfat... väx upp för fan.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du är en tattare // Kalle

    2012-10-12 | 02:39:39

Kommentera inlägget här: